PERATURAN DI WAD ICU PEDIATRIK

Pediatrics Intensive Care Unit (PICU), Institut Pediatrik, Hospital Kuala Lumpur. Sudah 25 hari adik Izz ditempatkan disini. Belum ada tanda-tanda adik Izz akan dipindahkan ke wad biasanya iaitu Wad KK4, Institut Pediatrik. Sepanjang berada di wad ICU ini, seingat aku sudah 6 kali adik Izz masuk ke dalam dewan bedah. 4 kali untuk jalani pembedahan (pembedahan ke 18 hingga pembedahan ke 21) dan 2 kali untuk tujuan 'dressing'. Sepanjang tempoh ini jugalah adik Izz berbaring sahaja dan adik Izz masih lagi berpuasa sejak pembedahan ke 17 nya. 

Wad ICU sini aku dapati agak 'kompromi'. Tapi bukanlah sampai tahap semuanya tidak boleh. Ada yang dibenarkan dan ada yang mengikut budi bicara. Sedia maklum, kanak-kanak di bawah umur 12 tahun memang tidak dibenarkan masuk, kan? Tapi, Alhamdulillah along Izz pernah dibenarkan masuk sekejap melihat adik Izz. Itu pun pada masa itu orang tidak ramai dan kebetulan katil adik Izz katil no. 1 betul-betul berhampiran dengan pintu masuk. Terima kasih doktor. Angah Izz tidak berpeluang seperti along Izz. Hehehe.

Patuhilah peraturan di wad ICU

Aku dan mama Izz pula tiada had untuk keluar masuk mulai jam 8:00 AM sehingga jam 10:00 PM bergantung kepada keadaan. Iyalah, jika doktor sedang melakukan rondaan, memang kami kena keluar lah. Then, bila sudah selesai, boleh masuk semula. Aku sangat-sangat berharap adik Izz akan keluar dari wad ICU dalam masa terdekat. Bukan apa, sudah lama sangat adik Izz tidak berjumpa dengan abang-abangnya. Pasti adik Izz sangat-sangat rindukan mereka. Mereka pun sama, hari-hari bertanyakan pasal adik Izz. 

In Shaa Allah, mudah-mudahan dimakbulkan Ilahi doa-doa kita semua.

1 Comments

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

  1. mantappp
    PELANGSING BADAN ALAMI FRUIT & PLANT USA ORIGINAL adalah Obat Pelangsing yang kaya akan sari buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan yang dapat menekan nafsu makan. Pelangsing Badan Alami fruit & plant Usa original merupakan solusi yang cepat dan tepat bagi yang ingin mempunyai tubuh ideal, karana kandungan didalamnya terdapat banyak ekstra sari buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan yang dapat menyerap dan mengurangi lemak secara alami serta tanpa efek samping.

    Info Lengkap Klik di Bawah

    Obat pelangsing fruit plant
    Pelangsing fruit plant
    Obat pelangsing badan
    Pelangsing badan alami
    Obat pelangsing alami
    Obat pelangsing badan no.1
    Cara menurunkan berat badan

    ReplyDelete

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post