DULU-DULU... TANPA GADGET

Zaman dulu-dulu masa tanpa gadget, memang menggamit memori jika kita kenangkan. Boleh tersenyum sendiri tau! Budak-budak sekarang, sudah tidak macam kita dulu-dulu. Iyalah, anak-anak aku sendiri pun semua perkara aku dan mama Izz lakukan. Ada lah juga diajar sedikit untuk lakukan sendiri, tetapi 'almost' semuanya parent yang lakukan. Sayang anak sekarang tak sama dengan sayang anak dulu-dulu. Peredaran zaman lah katakan. Apa pun, mereka tetap perlu di ajar berdikari. Takpe, sikit-sikit dahulu. Kita yang dari zaman dulu-dulu pun ketagih gadget juga, kan? Manalah anak-anak tak ikut. 

Sekarang pun ada sebenarnya. Paling popular, Wan Maimunah kena ragut yang sampai sekarang peragut berkenaan tidak dapat ditangkap.


Anak-anak aku confirm tidak kenal siapa Din Beramboi. Kat rumah pun tiada radio, kalau dengar pun radio dalam kereta.


Tiap hari balik sekolah, anak-anak mesti ada sahaja yang hendak di'report'kan. Kan?


Tiada ayam goreng, tiada kuah, tidak sah makan sekarang ni. Hahaha


Balik sekolah, tutup pintu, dah tak jumpa kawan-kawan. Berkawan hanya di sekolah. Hihihi


Setiap masa layan Ultraman sahaja. Esoknya entah sapa-sapa kena 'fire'.


Sekarang Whatsapp sahaja. Tidak pun, Fb Messenger. Huhuhu


Anak-anak aku cuma tahu CD. 


Janji dengan 'Gime me five, give me ten".


Dulu aku cuci kasut sekolah, sampai sekarang pun aku masih mencuci kasut sekolah. Huhuhu


Sumber gambar : facebook


Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post