BILA TERDENGAR PASAL “MASALAH PENJAGAAN"

Satu-satunya perkara aku hendak elakkan ialah tidak mahu anak masuk wad. Bukan masuk wad sebab melawat, tetapi admit. And petang semalam adik Izz admit ward kerana CVL. Bukan kerana infection (jangkitan) tapo sebab lain? Hendak cerita detail pasal CVL pun, entahlah ... rasanya eloklah diamkan dulu. Nanti-nanti je cerita.

Aku dan mama Izz, malahan opah Izz dan atok Izz serta abang-abang adik Izz menjaga adik Izz `bagai menatang minyak yang penuh'. Tak lekang mata memandangnya, tak lekang daripada mengekori gerak gerinya.

Dressing? Aku dan mama Izz ikut semua step by step apa yang telah diajar. SEMUA. Cara begini, kami buat. Cara begitu, pun kami buat. Oklah, lari tajuk pula.



Ada yang sebut soal masalah penjagaan semasa di wad tadi buatkan aku terfikir, penjagaan bagaimana lagi yang dimaksudkan. Apa yang terjadi berkaitan dengan CVL adik Izz, semuanya yang berada di bawah Gauze & Hypafix. 23 jam 50 minit bertutup dengan Gauze & Hypafix. 10 minit saja sehari aku buka untuk mama Izz cuci CVL semasa hendak connect TPN.

Bagaimana untuk aku jaga CVL yang di bawah Gauze & Hypafix tu? Esok aku cuba minta penjelasan. Kalau ada nota, aku mahu buat salinan. Emo rasanya. Tadi dah lega, bila menaip, datang semula emo.

Admitted kali ini adalah yang ke-14. Berapa lama nak kena tahan? Wallahualam...

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post