JIKALAU ORANG TAK SUKA TAK APA ... TUHAN MASIH MENYAYANGIKU

Beginilah ... Dah lebih 3 tahun adik Izz mendapatkan rawatan di Institut Pediatrik Hospital Kuala Lumpur. Melihat kepada keadaan semasa, rasanya bertahun-tahun lagilah adik Izz akan mendapatkan rawatan disini. Jika dipandang pada ayat “TPN for life", gayanya sampai masing-masing pencenlah adik Izz akan mendapatkan rawatan disini juga, Inshaa Allah jika dipanjangkanNYA umur ini.

Warga Institut Pediatrik ni dah macam adik-beradik dah dengan parents, dengan patients semua. Ala...biasalah jika ada perselisihan faham, gaduh-gaduh tak puas hati tu. Sedangkan lidah lagikan tergigit, inikan pula kita manusia. Tersilap kata, terlanjur bahasa, terguris perasaan, tertinggi suara, tersalah tegur.


Macam aku ni haa, aku tiada langsung basic medical. Apa yang aku tahu, mungkin melalui apa yang telah aku lalui. Mungkin juga melalui apa yang aku dengari. Mungkin juga melalui En. Google. Mungkin juga melalui media sosial. Atau mungkin melalui logik akal aku sendiri.

Macam ni lah ... Jika ada warga Institut Pediatrik HKL yang berasa hati dengan keluarga adik Izz, bagitahu saja. Jumpa aku pun boleh, nak jumpa mama Izz pun boleh, hantar surat pun boleh, hantar emel pun takpa, letak kertas dalam pek TPN pun boleh malah jika ada yang kenal kereta aku tu, nak letakkan memo pada wiper pun boleh. Yang mana tahu akaun media sosial aku tu, boleh je PM.

Aku bukan apa... Jika aku dan keluarga ada berbuat salah, beritahu saja. Aku akan memohon maaf dan perbetulkan apa yang silap. Tak mahulah ada yang bermasam muka. Tak mahulah ada yang menyampah pula bila nampak family Izz ni. Tak mahulah jika disebabkan kami, ada warga Institut Pediatrik yang terganggu kerja seharian dan rasa tidak bersemangat.

Kalian pun ada tekanannya. Kami pun sama, ada tekanannya. Jangan kita berlaga, sudahlah. Baiklah, jika ada warga Institut Pediatrik yang berasa hati selama kami menetap dan akan menetap nanti, bolehlah jumpa terus dengan aku, atau mama Izz. Jika tidak, emel sahaja kepada aku di ekjozbuluh@gmail.com.

Biarlah ikatan ukhwah kami dan warga Institut Pediatrik HKL berkekalan selamanya. Sama-sama gembira, sama-sama bersedih, sama-sama memperbaiki, sama-sama bekerja. Inshaa Allah.

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post