“PAPA, BILA ADIK NAK BAIK?"

Masa aku banyak dengan along dan angah, tapi kurang dengan adik. Masa mama pula banyak dengan adik, tapi kurang dengan along dan angah. Masa bersama-sama pula? Bergantung...

Hal berkaitan dengan persekolahan along dan angah, aku yang uruskan dibantu oleh mama. Manakala hal berkaitan dengan adik, mama yang uruskan dibantu oleh aku.


“Papa, bila adik nak baik?" antara soalan yang kerap ditanya along dan angah. Aku pun tiada jawapan yang pasti, cuma aku boleh jawab “along dengan angah doakan lah adik cepat baik."

Sekurang-kurangnya seminggu sekali aku akan bawa along dan angah keluar. Biasanya hari Sabtu lah. Kalau tidak ke taman, aku akan bawa mereka ke Dataran Putra tu untuk aktiviti berbasikal dan bermain roller blade. Kalau ada movie yang bersesuaian dengan mereka, aku akan bawa mereka menonton wayang.


Bila keluar, mereka ingin sekali bawa adik bersama. Tapi, keadaan adik belum tahap boleh berbuat demikian. Mama akan kata, “adik kan sakit, adik tak boleh ikut". Dan aku akan sahut, “nanti adik dah baik, kita bawa adik sama ye!". Then akan disambung along dan angah, “papa, bila adik nak baik?".

Allah saja yang menyembuhkan. Inshaa Allah, adik akan sembuh. Aamiin...

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post