TAK TAKUT LIPAS

Aku takut lipas. Iya, memang aku takut lipas! Kenapa? Aku pun tak tahu. Dirumah .. bila ada lipas, mama Izz yang akan `hempuk' dengan selipar dan buang. Jika tiba-tiba mama izz takut lipas, aku ada angah yang hebat untuk tolong musnahkan. Angah Izz tak takut lipas.

Along Izz pula? Sama sama dengan aku. Nampak lipas, melompat atas sofa. Selagi lipas ada, selagi itu tak turun-turun. Terjerit-jerit dia, “lipas, lipas, lipas".


Paling tak sangka, adik Izz. Hari tu adik Izz checkup di wad, habis awal. Sementara tunggu stok TPN (Nutrisi Parenteral) sampai, kami lepak dulu di lobi Institut Pediatrik HKL tu.

Sedang tunggu TPN, ada seekor lipas lalu. Along Izz awal-awal dah panjat bangku. Adik Izz yang sedang melayan Robocar Poli tu, selamba dia pijak lipas tu sampai mati. Eh, adik Izz tak takut lipas?

Malu wo... Tapi, kan ... lipas tu kecik je daripada kita. Tapi, kenapa kita takut lipas?

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post