DAHULUKAN MANA YANG PATUT DIDAHULUKAN

Life aku ni mudah saja, sama je macam orang lain. Pagi hantar anak-anak ke sekolah, then hantar isteri pergi kerja, last barulah aku pergi kerja. Petang pula .. Aku balik kerja, then ambil isteri balik kerja, lepas tu ambil anak-anak balik sekolah & terus pulang ke rumah. Mudah je, kan...

Yang lain daripada yang lain ialah waktu anak-anak masuk ke sekolah, waktu isteri masuk kerja dan waktu aku masuk kerja. Kenapa lain pulak? Sebabnya pada waktu pagi, aku perlu "Spigot" anak aku yang sakit tu. Nak spigot pula, aku kena tunggu TPN (nutrisi) nya habis (complete) dahulu. TPN akan habis dalam masa 12 jam dari waktu mula-mula on TPN. Spigot tu apa? Alaaa, macam locked jugalah. Disconnected kan TPN dan lock dengan stopper.


Bila sudah selesai urusan spigot anak, haaa barulah aku boleh keluar untuk hantar anak-anak ke sekolah, hantar isteri ke tempat kerja dan aku pun boleh pergi kerja. Kalau aku tak spigot anak, kesian pula padanya. Takkanlah seharian tiub CVLnya bersambung dengan infusion filter, bersambung dengan infusion tubing, bersambung dengan TPN dan melekat dengan infusion pump? Kesian wo.

Jadi, apa perkara yang patut didahulukan itu? Iya, betul! Disconnected TPN dahulu. Itu yang penting. Alhamdulillah aku dan isteri ada bos yang memahami. Tak paham kalu, mau nye dah lama kami ni kena pecat. Hehehe...takdelah sampai tahap macamtu. But really, untung ada bos yang memahami dan boleh berkompromi.

Ini baru cerita pagi. Belum lagi cerita tengahari, cerita petang, cerita malam. Tiga waktu ini pun ada perkara yang perlu DAHULUKAN MANA YANG PATUT DIDAHULUKAN. Nanti-nantilah pula aku sambung ye. Oklah. See ya!

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post