TELEKUNG REEHANS PILIHAN MUSLIMAH

Telekung Reehans Pilihan Muslimah. Pemilihan bentuk telekung yang longgar, lebar dan mudah disarung menjadikannya sesuai untuk semua generasi umur dan bentuk badan. Pernah dengar tidak ayat ini? "Apa salahnya kita menghadap Allah dengan berpakaian cantik sedangkan kita boleh berpakaian cantik dan mahal di luar sana.Sesuai sangat dengan arahan Allah SWT di dalam al-Quran yang hendakkan kita memakai pakaian yang baik ketika mendirikan solat. Di dalam surah al-A’raaf ayat 31 yang bermaksud :

Hai anak Adam, pakailah perhiasanmu (pakaian) yang indah setiap kali kamu (memasuki) masjid, makan dan minumlah dan jangan berlebih-lebihan. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang yang berlebih-lebihan.


Inisiatif diambil bagi memenuhi keperluan umat Islam moden masa kini yang mahu menggunakan telekung yang sangat praktikal ketika bersolat, selain keselesaan, serta produk yang diyakiniReehans Telekung dengan penuh teliti telah menghasilkan dan mengambil sedikit masa bagi merealisasikan rekaan telekung jubah yang berkualiti tinggi dan eksklusif serta terbaik untuk setiap pemilik terutamanya bagi muslimah.

Telekung Reehans Pilihan Muslimah


Sesuai dengan motto mereka "Ibadah Selesa, InShaAllah Hidup Ceria", Reehans Telekung tampil dengan tiga (3) koleksi rekaan telekung jubah iaitu Reehans Balqis, Reehans Nur dan Reehans Rania. Koleksi yang pelbagai memberi lebih pilihan buat muslimah mengikut citarasa dan minat. Telekung Reehans Pilihan Muslimah


Reehans Balqis


Telekung Reehans Pilihan Muslimah

Bagi muslimah yang inginkan kelainan, telekung jubah koleksi Reehans Balqis tampil selesa dengan 24 rekaan corak berwarna pelbagai yang bakal memberi lebih banyak pilihan. Antaranya Balqis in Flower Blue Brown, Balqis in Flower Lavender Purple, Balqis in Flower Light Smokey Brown with Pink Blue dan pelbagai lagi. Kain jenis English Cotton yang digunakan tidak terlalu jarang dan tidak terlalu nipis sekaligus membantu muslimah tampil dengan lebih yakin menunaikan ibadah. Selain itu, kain cotton ini lembut dan tidak kasar pada permukaannya memudahkan telekung jubah ini untuk dibasuh dan digosok.

Reehans Nur

Telekung Reehans Pilihan Muslimah

Menambahkan lagi kepelbagaian koleksi rekaan telekung jubah ini, Reehans Nur hadir dengan corak 'plain' dengan 7 warna berbeza seperti Reehans Nur in GreyReehans Nur in Purple Violet dan lain-lain. Koleksi rekaan Reehans Nur ini diperbuat dari kain jenis Italian Valentro yang mana kainnya licin, ringan, dan tidak panas. Terdapat 'ropol' dibahagian bawah telekung jubah ini menambah kelainan daripada telekung biasa.

Reehans Rania


Telekung Reehans Pilihan Muslimah

Lengkap koleksi rekaan Reehans Telekung yang lebih kurang dengan Koleksi Reehans Nur dan material kain yang sama, adalah Reehans Rania. Bezanya tiada 'ropol'. hadir dengan 2 warna pilihan eksklusif iaitu Reehans Rania Eksklusif in Dusty Pink dan Reehans Rania Eksklusif in Vanila Cream.

Info Lanjut dan Tempahan
WhatsApp/Tel: +6011-14481591
Email: reehanstelekung@gmail.com
Facebook: Reehans Telekung
Website: www.reehans.com

Telekung Reehans Pilihan Muslimah. Memakai telekung daripada aspek kesempurnaan ibadah, ianya sesuatu yang amat baik. Selain itu, koleksi Reehans Telekung ini juga sesuai dijadikan sebagai hadiah buat ibu, buat isteri, buat kekasih pun boleh. Mudah dibawa untuk 'travel', mudah dipakai kerana sekali sarung sahaja sudah menutupi semua serta nampak cantik juga jika digubah dijadikan hantaran perkahwinan. Terpulang. Yang penting, jangan tinggalkan solat kecuali muslimah uzur.

Aku pasti mesti timbul persoalan, apakah hukum memakai telekung berwarna-warni, kan? Para ulamak menyatakan, sunat bagi wanita memakai telekung berwarna putih. Jika memakai warna selain putih, solatnya sah dan tidak berdosa. Biasalah kan, muslimah memang sukakan perkara yang cantik dan memuaskan hati mereka. Islam pula tidak larang berfesyen selagi muslimah menjaga batas dan patuh syariat dalam berfesyen dan berhias.

Apa yang aku boleh kata, tak kisah lah warna apa pun telekung yang muslimah semua pakai semasa solat, yang penting niat tu. Bukan sebab nak menunjuk. Ikhlas beribadat kerana Allah SWT. Moga-moga solat kita diterimaNya. 

In Shaa Allah, Telekung Reehans Pilihan Muslimah.


Kontest Telekung Reehans Pilihan Muslimah dianjurkan oleh HasrulHassan.com, ditaja utama oleh Reehans Telekung Muslimah Eksklusif Istimewa serta tajaan bersama Lyssa Faizureen, Pakej Percutian Murah, serta Cheap and Budget Car Rental Kuala Lumpur



10 Comments

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

  1. semoga berjaya dalam kontest telekung reehans pilihan muslimah ini bro..

    ReplyDelete
  2. dah ramai rupanya yg join kontest telekung reehans pilihan muslimah. good luck

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum ..

    Alhamdulillah. Saya terima penyertaan ini. Goodluck.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa'alaikumussalam,

      Alhamdulillah.. Terima kasih

      Delete
  4. salam, BW here
    inovasi telekung yg sgt memudahkan kaum hawa utk beribadah
    semoga berjaya!

    ReplyDelete
  5. Moga jenama reehans telekung ini dapat menjadi salah satu pilihan oleh muslimah masa kini

    ReplyDelete
  6. Congratulations! Mrs. A ucapkan :-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post