MOH SINGGAH WEYYY! PERAK FEST 2015

Semalam aku lalu di Ruang Legar Medan Mara Kuala Lumpur, banyak 'booth' yang menjual barangan wanita khususnya. Tup tup, pagi ini aku lalu sudah berubah. 'Booth' semalam sudah tiada tetapi sudah muncul 'booth' yang lain. Nama macam 'familiar' sahaja. Oh, ada Perak Fest 2015 rupanya. Patutlah nama-nama macam aku pernah atau biasa dengar. Isteri aku mama Izz adalah 'pure' Perakians. Lahir dan tinggal di sana, bila sudah sambung belajar dan bekerja, barulah dia keluar dari Perak. Aku? Yup, aku memang lahir di Perak tetapi aku dibesarkan di Pahang, jadinya aku lebih kepada Pahang.

Perak Fest 2015 di Medan Mara

Oh ya, melihat kepada 'banner' yang dipaparkan, aku lihat ada pelbagai aktiviti diadakan disana. Antaranya ada "Jualan dan pameran produk usahawan", ada "Demonstrasi labu sayong", ada 'Runaway Product", ada "Persembahan tarian kebudayaan", ada "Demonstrasi masakan (produk Perak)" dan "Ceramah ilmu oleh PU (Pencetus Ummah) Yeop". Banyak juga aktiviti dijalankan di sana. Yang penting pada aku adalah jualan produk itu. Mesti ada pekasam kan? Paling 'TOP' sudah semestinya Pekasam Lenggong.

Perak fest 2015

Aku rasa, pada yang ingin mengetahui lebih lanjut berkenaan Negeri Perak ini, eloklah korang semua datang ke sini. Tempatnya di Ruang Legar Medan Mara KL sahaja. Esok baru bermula 28 Oktober sehingga 30 Oktober ini. Masanya pula adalah jam 9.00AM - 6.00PM.

Perak Fest 2015
Daerah kelahiran mama Izz
 
Moh Singgah Weyyy!


Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post