MESTI ADA PERMULAAN

Apa-apa pun, pasti ada mulanya kan? Sejak adik Izz discharged, ini kali pertama adik Izz perlu TCA ke klinik Institut Pediatrik, HKL. Aku memang plan nak cuba bawa adik Izz dari Putrajaya ke HKL tanpa mama Izz.

Iyalah, kebiasaannya .. mama Izz pasti akan follow sekali bila adik Izz perlu ke wad untuk routine checkup. Jadi tukang pegang dan pemerhati. Berbeza untuk TCA kali ini, aku gamble untuk bersendirian dengan adik Izz.

Risau juga. Mana nak drive lagi, nak fokus pada jalan raya lagi, sambil itu nak kena perhati adik Izz sama. Adik Izz sudah berusia 3 tahun, dia dah besar pun. Jadi, aku letak kepercayaan yang adik Izz tidak akan buat masalah dan perjalanan aku lancar.



Alhamdulillah ... adik Izz berdiri di hadapan sepanjang perjalanan. Aku suruhnya duduk, dia tidak mahu. Takpalah, asalkan dia tidak ganggu tiub CVL. And aku sampai ke Institut Pediatrik, HKL tanpa apa-apa masalah. Syukur. Dah boleh dah nak bawanya jalan-jalan lepas ni.

Oh ya, lupa. Angah Izz pun follow sama. Berkeras nak ikut sama. Aku benarkan buat peneman adik Izz. Kata angah Izz, “angah nak ikut. Dah lama angah tak pergi hospital adik". Eh, yang setiap hari Isnin, Rabu dan Jumaat yang aku bawa dia sekali untuk ambil TPN tu bukan ke di hospital adik? Gasak lah.

Nanti aku nak test travel by train pulak dengan adik, tengok bagaimana. Apapun, doakan adik Izz sembuh hendakNYA ... In Shaa Allah.

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post