KELEBIHAN DUDUK DALAM BILIK 2 KATIL DI WAD KK4 INSTITUT PEDIATRIK HKL

Wad KK4 a.k.a wad pembedahan. Rasanya minima ada lebih kurang 28 katil, namun hanya ada 2 katil sahaja yang ditempatkan di dalam bilik berhawa dingin. Dulu, aku fikir hanya pesakit kuarantin sahaja yang akan diletakkan di dalam bilik, but tidak. Sesiapa pun boleh diletakkan disini.

Adik Izz, adalah dalam 2-3 kali admitted diletakkan didalam bilik. Kebanyakkannya diluar saja. Yang aku perhati lah kan, best juga sebenarnya diletakkan di dalam bilik ni.


Dalam bilik tampak lebih privasi. Nak makan, nak solat, nak tidur menganga, golek sana, golek sini...tiada halangan. Jika diluar, agak segan juga tambah-tambah bila waktu melawat.

Adik Izz pun terhad lah sedikit pandangannya. Jadinya, dia tidak banyak sangat ragamnya. Jika diluar, melihat kanak-kanak lain sedang bermain, dia pun sama hendak turun dari katil. Nampak toys kanak-kanak lain, dia pun sama mahu. Nampak orang yang dikenali, terjerit-jerit panggil minta datang.

Bila bawa along Izz dan angah Izz, kecoh jadinya bila 3 anak ini bergabung. Bising dan riuh jadinya. Bila dalam bilik, takde lah orang lain nampak dan naik menyampah dengan mereka. Hehehe. Manalah tahu, kan?


Tapi, aku kureng prefer untuk diletakkan di dalam bilik. Memang privasi, tapi rasa dah macam diasingkan pula. Apa yang berlaku diluar, apa pun aku tak tahu. Pulak tu, bilik berada di hujung wad. Penat staff nurse nak datang cek adik Izz nanti. Bila apa-apa, kesian pulak staff nurse nak kena lari pecut. Hahaha.

Apa pun ... walau dimana pun adik Izz diletakkan, asalkan rawatan dan jagaan tetap diberi seperti biasa, Inshaa Allah, aku pun tidak kisah. Janji adik Izz sembuh dan sihat.

Mungkinkah bila FPP dilaksanakan di HKL nanti, ada perubahan akan terjadi? Siapa tahu... Atau pediatrik tidak terlibat? Hihihi..

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post