ELAKKAN CROWDED KECUALI ...

Ingat lagi bila aku pernah tanya doktor ... bila adik Izz berada di rumah, boleh atau tidak bawanya keluar berjalan-jalan? Doktor kata boleh BUT elakkan tempat-tempat yang crowded (sesak). Legalah dengar begitu, ingatkan `memerap' saja di rumah.

Aku ikut je apa kata doktor. Tapi ada ke tempat-tempat yang tidak sesak? Adaaa, sapa kata takdak? Aku pernah bawa adik Izz ke Alamanda Putrajaya. Itupun awal pagi lah sebabnya orang tak ramai lagi.

Aku pernah bawa adik Izz ke Ikea Cheras. Itupun semasa cuti Hari Raya Aidilfitri. Rasanya dalam raya ketiga aku bawanya. Memang orang tak ramai.


Aku pernah bawa adik Izz ke Dataran Masjid Putra Putrajaya. Pun sama juga, semasa cuti Hari Raya. Lengang saja. Adalah juga “tourist" yang datang. Hehehe. Bebas adik Izz disana.

Aku pernah bawa adik Izz ke Taman Persahabatan Malaysia China. Situ memang orang tak berapa ada. Yang ada pun, pasangan pengantin sedang bergambar. Banyak jugalah tempat aku pernah bawa adik Izz, semuanya tidak sesak. Timing kena betul.

Tapi, ada satu tempat yang bila aku bawa adik Izz, aku tak boleh elakkan crowded. Dimana? Bila adik Izz perlu TCA (To Come Again) ke Klinik Pakar Pediatrik, HKL. Sini je satu-satunya tempat yang aku tak boleh elakkan crowded. Hahaha. Takkan aku nak bawak adik Izz jam 2 pagi?

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post