MESTI ADA SEBAB, TAPI APA?

Betullah tu... Apa yang berlaku mesti ada sebab. Cuma sebabnya belum ditemukan. Sudah lima hari rasanya adik Izz alami kesakitan pada kaki kanannya. Sampai sekarang, masih belum diketahui apa sebabnya.


Ujian xray sudah 3 kali, namun belum tunjukkan apa-apa sebab. Ujian ultrasound pun sudah dijalankan, namun masih tidak menampakkan apa-apa tanda. Yang pasti, adik Izz terus mengadu sakit. Bila ditanya, kaki kanannya yang ditunjuk.

Berdiri, tidak mahu. Dipaksa berdiri, dibengkokkan kaki kanannya. Yang jejak, kaki kirinya. Duduk dan baring sajalah dia. Sedangkan hendak berubah posisi kedudukan pun adik Izz akan minta dibantu.


Dari luar, tiada tanda bengkak, lebam-lebam ataupun kemerahan. Sudah tu, apalah sebabnya ye? Nak panggil orang yang arif mengurut, tidak digalakkan. Sekarang, cuma sapukan minyak (tidak panas) dan tuamkan dengan ais sahaja.

Doktor pun sedang berusaha tu. Inshaa Allah akan tahu sebabnya nanti. Harapnya cepat tahu sebab. Bukan apa, kasihan pada adik Izz, asyik mengadu “sakit...sakit...", “pedih...pedih...". Alhamdulillah, CVL adik Izz dalam keadaan yang baik dan TPN diteruskan seperti biasa.

Sabar ye, nak! Bertahanlah. Mudah-mudahan dipermudahkanNYA.

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post