STAFF UNIT PORTER IPHKL RAMAH

Bila adik Izz under Home TPN, aku perlu ambil sendiri stok TPN adik Izz di HKL dalam 3 kali seminggu bergantung kepada keadaan. Hari yang ditetapkan pharmacist ialah pada hari Isnin, Rabu dan Jumaat. Maksima 3 pek yang aku akan dapat, biasanya pada hari Jumaat lah.

Dimana aku ambil stok TPN adik Izz?

Selalunya ... jika aku awal, aku akan ambil stok TPN di Unit Porter Institut Pediatrik Hospital Kuala Lumpur (IPHKL). Dan jika aku lewat, aku akan ambil stok TPN di Wad KK4 saja.


Staff di Unit Porter ni dah kenal aku agaknya? Bila nampak aku sambil pikul cooler box tertulis “TPN Izzsyraq", mereka akan sapa aku. Jika TPN dari farmasi lambat siap, mereka akan inform. Dan bila stok TPN sudah sampai, mereka akan berikan yang adik Izz punya dahulu.

Staff di Unit Porter IPHKL ni akan ambil semua stok TPN untuk wad-wad di Institut Pediatrik. Dan bila sampai, mereka akan call wad berkaitan untuk ambil TPN. Aku tak pasti tugasan core di Unit Porter ni, tapi aku pasti mereka jalankan tanggungjawab mereka dengan baik.

Kadang, aku menyembang juga dengan mereka sementara menunggu stok TPN sampai. Wajah mereka aku kenal, tapi aku tak pernah tanya pun nama mereka. Hehehe. Sori ye! Yang penting aku kenal korang dan korang pun kenal aku, kan.


Ingat lagi masa korang bergambar bila kena ambil TPN 33 pek tu. Senyum je aku melihat gelagat korang tu. Senget bahu pikul pek TPN yang banyak tu, kan? Nanti ada masa, kita borak-borak lagi ye. Inshaa Allah, kita akan kerap berjumpa lagi nanti ye.

Selamat maju jaya buat kalian.

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post