ANAK CUTI SEKOLAH, MAK AYAH YANG PENING?

Bila tiba cuti persekolahan, mulalah runsing kan? Tambah-tambah yang tiada penjaga dan mak ayah tiada cuti atau simpan cuti. Itu yang sampai bawa anak-anak ke pejabat. Kalau baby, pun sama. Ada taska yang turut cuti sama dengan cuti persekolahan. Yang pengasuh pula, dah nama cuti umum, mesti nak balik kampung, kan?


Aku bertuah. Mak ayah mertua aku tinggal sekali disini. Bila cuti sekolah, aku tak perlu fikir siapa nak jaga anak? Anak-anak nak bawa ke pejabat ke? Aku tinggalkan saja mereka dengan atok dan opah.

Cuti persekolahan kali ini seminggu. Sempena cuti Tahun Baru Cina dan cuti Hari Wilayah. Tinggallah mereka di rumah dengan mertua aku. Aku tetap juga bekerja. Petang pula aku ke Hospital Kuala Lumpur temankan isteri dan anak bongsu aku.

Itu je yang nak diceritakan. Hehehe.

1 Comments

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

  1. Hmm cuti tahun baru cina ada juga anak2 ajak berjalan, tapi sbb ada kekangan masa .. tak dapat nak bawa. Lagipun si Along sibuk dgn hafazan sebelum masuk balik SMKA .. kalau tak susah nanti nak catchup dengan kawan2 sekolah yang lain.

    ReplyDelete

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post