HIDUNG BERDARAH

Aku tiada ditempat kejadian. Mana taknya, jam 2:00 pagi kot. Mama Izz pun tak kejutkan aku dari tidur. Aku sedar pun bila pagi tu, aku dan mama Izz nak disconnect TPN. Aku nampak hidung adik Izz ada kesan darah yang sudah kering.


Aku tanya “kenapa hidung adik tu?". “Berdarah awal pagi tadi", kata mama Izz. Dah kenapa pula hidung adik Izz berdarah? Nak kata demam panas, tidak. Kalau masih demam, masakan doktor benarkan adik Izz discaj? Kan?

Panas dalam badan, mungkin juga. Atau disebabkan selsema? Memang adik Izz masih selsema, dah seminggu pun. Beri ubat, masih tak baik-baik lagi. Ke sebab hidung adik luka? Mustahil, adik Izz tidur pakai glove.


Mujur ianya jadi sekali tu saja, tidak berulang. Aku syak sebab suhu dalam badan tinggi tu. Lepas opah Izz jaram dengan air rendaman asam jawa & beras goreng, Alhamdulillah nampak adik Izz sedikit lega. Dapatlah adik Izz tidur lena sampai ke siangnya.

Hidung berdarah tak berkait dengan usus pendek, kan? Emmm, tak! Takda kaitan. Jangan berulang lagi ye, risau tau... #prayforizz

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post