MAAFKAN AKU, KAWAN!

Dalam dunia ini, tak mampu rasanya kita untuk hidup keseorangan. Pasti kita memerlukan sekurang-kurangnya seorang teman. Begitu juga aku. Disamping kaum keluarga dan sanak saudara, aku juga miliki kawan-kawan. Kawan masa kecil, kawan sekolah, kawan universiti, kawan sekerja, kawan baik, kawan muka buku dan macam-macamlah kawan. Alhamdulillah.

Adat berkawan saling bantu-membantu. Cakap soal bantu ni, biasanya aku lah yang banyak kawan-kawan bantu. Segan dan naik malu aku dibuatnya. Hidup aku memang totally berubah sejak anak aku mengidap PJJ (Penyakit Jarang Jumpa), iaitu Sindrom Usus Pendek (Short Bowel Syndrome).


Kawan-kawan faham bagaimana keadaan aku. Masalah aku biasanya, kewangan lah. Ada masa aku tak cukup duit untuk biayai perubatan anak aku, kawan lah tempat aku minta pertolongan. Huhuhu. Ada yang pinjamkan aku, ada yang sedekahkan saja, ada yang hantar barangan perubatan dan ada yang beri kata-kata semangat. Terima kasih, kawan.

Kalaulah aku berdiam diri tanpa kabar, ingatkan aku Inshaa Allah aku akan muncul. Kalaulah aku ada berhutang yang belum berbayar, maafkan aku kawan. Ingatkan aku, Inshaa Allah aku akan bayar. Kalaulah ada yang memerlukan bantuan aku, ingatkan aku Inshaa Allah aku akan tolong mana yang termampu. Kalaulah aku ada buat salah atau terlupa sesuatu, ingatkan aku Inshaa Allah aku akan perbaiki.

Maafkan aku kawan sekiranya aku banyak menyusahkan korang. Korang semua kawan yang terbaik. Aku tak akan lupakan korang. Aku tak akan lupakan budi korang. Aku sayang korang semua. Terima ka

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post