URMMM, DAH AGAK DAH

Hari ke 23 hari ini adik Izz di wad ICU Pediatrik. Semalam sudah dicabut alat bantuan pernafasannya. Aku lihatnya hari ini dalam keadaan yang baik-baik sahaja. Suaranya serak-serak basah sedikit. Aku perlu hampirkan diri kepada adik Izz untuk mendengar apa yang hendak dikatakannya. Kurang jelas sedikit. Ada yang hendak disampaikannya, namun tidak keluar semuanya. 

Pray for Izzsyraq Azraq

Seketika, dia hanya menangis dan mengeluarkan air matanya sahaja. Aku lap kan sahaja sambil usap kepalanya agar dia bertenang. Aku berpeluang pegang tangannya bilamana jururawat longgarkan 'bedung'nya seketika. Mungkin untuk beri adik Izz lebih keselesaan. Kurus tangannya. Nampak seakan menggeletar sedikit. Nampak juga dia masih penat dan kurang bermaya. Maklumlah masih berpuasa sejak 5 Oktober lagi. 

Adik Izz belum boleh diletakkan di wad biasa memandangkan ada isu berkaitan dengan perutnya. Bahagian Gastrostomy (tanpa button) adik Izz kerap mengeluarkan cecair, juga bahagian perutnya yang dibedah dahulu. Sudah dijahit sebelum ini, namun masih 'soak'. Kerap juga kena 'dressing' tukar lapiknya.

Izzsyraq Azraq SBS survivor
Aku kadang-kadang cuma mengagak sahaja samada adik Izz perlu jalani 'surgery' atau pun tidak. Semalam ada aku sembang dengan mama Izz mengatakan mungkin doktor akan bedah adik Izz. Dan iya, agakan aku agak betul kerana adik Izz perlu jalani lagi pembedahan esok. Dan itulah yang akan dijalankan esok. Butiran lanjut, nantilah aku ceritakan.

Pembedahan ke 21? Urmmm!


2 Comments

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

  1. alahai..kesiannya adik Izz..sedih SA baca...meleleh2 air mata ni.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak dia hendak bangun. Dah esok OP semula, baring lagilah dia. huhuhu

      Delete

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post