SNAP PIC CVL

Aku suka snap pic CVL adik Izz. Bukan apa, aku cuma nak tahu ada apa-apa perubahan tidak pada CVL adik Izz. Bukan hari-hari aku dapat lihat CVLnya kerana doktor sarankan agar dressing CVL adik Izz dilakukan selang 2 hari sekali, bergantung kepada keadaannya. Jika hari ini aku dressing CVL adik Izz, maknanya lusa barulah aku dapat lihat CVLnya semula.

Jika ada kelainan pada CVL adik Izz, biasanya aku akan refer kepada doktor dan pharmacist yang merawat adik Izz untuk tindakan seterusnya. Jika serius, perlu ke wad. Jika tidak serius, tak mengapa. Begitu juga dengan keadaan kesihatan adik Izz. Selalu aku akan refer kepada perawat adik Izz samada perlu ke wad atau hanya dapatkan rawatan di klinik kesihatan berhampiran.


Snap pic CVL adik Izz ni ada pentingnya. Contohnya bila TCA di wad, kadang-kadang adik Izz tak perlu pun untuk dressing. Jadi aku cuma tunjukkan gambar CVL sahaja kepada doktor, gambar CVL terkini. Dari gambar, sekurang-kurangnya doktor dapat gambaran kasar.

Macamana dengan sterility semasa dressing bila aku snap pic CVL adik Izz? Aku cuma assistant mama Izz, jadi aku kurang terikat dengan bab sterile ni cuma aku perlu follow juga lah rules “Clean Technique" tu. Mama Izz lain lah, dia perlu follow rules Clean Technique dan Aseptic Technique tu. Aku pegang CVL adik Izz pun jauh dari exit site CVLnya. Snap pic CVL pun sekadar sekeping dua, jadi aku tak ganggu sterility proses dressing CVL dan connect TPN adik Izz.

Lagipun, zaman sekarang kan zaman camera phone. Apa guna kamera kalau tak gunakannya. Hihihi. Tak adalah, aku memang suka snap pic anak-anak. Dalam gallery phone ni, penuh dengan folder gambar anak-anak. Bila nak habis storage, aku transfer lah ke external HDD ataupun ke PC. Cukup setahun, aku buatlah photobook ataupun hantar cuci untuk selected pic. Semua itu kenangan.


Gambar isteri? Tak ada. Buat berat memory phone aku je. Hahaha.

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post