PULANG JUA AKHIRNYA

Kali terakhir anak ke-3 aku yang usianya sekarang 5 tahun pulang ke kampung nenek ialah 4 tahun 7 bulan dahulu. Lama, kan? Kampung nenek ni maksudnya rumah mak aku lah sebabnya kalau belah isteri aku, kampung opah namanya. Ikutkan tak jauh pun jarak perjalanan dari Putrajaya ni, dalam 200km je. Tapi, susah benar nak balik kan?

Susah nak balik tu, salah satu faktornya ialah kesihatan. Faktor lain aku takut nak bawa anak aku travel jauh-jauh. Maklumlah anak istimewa aku ni, istimewa sangat. Bukannya boleh silap sikit. Ni pun aku gamble je bawa anak aku balik kampung nenek.


Anak aku yang sulung dan yang kedua sudah seminggu di kampung nenek. Cuti sekolah dah nak habis, jadi alang-alang aku nak kena jemput mereka, aku bawa adik sekali. Dia pun dalam keadaan yang baik, jadi aku beranilah nak bawanya sekali. Keluar dari rumah, memang idaman dia. Aku tanya "kita nak pergi mana?", hospital jawabnya. Alahai, tahulah life nya rumah dan hospital, tapi takkanlah asal keluar dari rumah je, nak ke hospital? Hihihi.

Aku tahu dia excited. Macamana aku tau? Aku tau lah. Hehehe, tak lah. Sejak aku gerak dari rumah, sepanjang perjalanan dia tak tido. Lihat kiri kanan depan belakang macam tak pernah tengok je semua tu. Paling dia excited sekali bila aku lalu di terowong. "Wahhh...wahhh...wahhh" je katanya. Ini bukan excited, ini jakun namanya.

Oklah, aku cerita takat tu dulu. Lagipun dah masuk shift (turn) aku untuk jaga anak aku dalam bilik khas dia ni. Nanti senang, aku sambung lagi ye. Hihihi. Ok, bye. See ya!

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda, Terima Kasih!

Previous Post Next Post